tisdag 26 november 2013

Workshop

Mariehamns bibliotek har gästande konstnärer från St. Petersburg på besök. Konstnärerna ställer ut i biblioteket och håller också  workhops i biblioteket under ett par tre dagar.
Pietarista on vierailulla Maarianhaminan kirjastossa taiteilijaryhmä, jonka töitä on esillä kirjastossa ja jotka pitävät myös workshopia kirjastossa muutamana päivänä.
 Some artists from St. Petersburg in Russia are visiting Mariehamns Library and have some open workshops there too for publik:
Idag var det workshop för porträttmåleri med M.M. Gerasimov, som är konstprofessor hörde jag. Naturligtvis kunde jag inte hålla mig borta utan gick till biblioteket när jag nu ändå var i stan och tittade. Och deltog också till sist med min anspråkslösa andel. Det var spännande, men lärorikt och roligt!
 Tänään kirjastossa oli prof. M.M. Gerasimovin pitämä workshop muotokuvamaalauksesta.  Koska olin kaupungissa, menin katsomaan ja lopulta osallistuin omalta vaatimattomalta osaltani. Jännittävää, mutta opettavaa ja hauskaa!
To day it was workshop with prof. M.M. Gerasimov in portraitpainting. While I was in the town  i went to see, and participate then too a little. It was exciting, but  fun!
Prof. Gerasimov,hans porträtt av modellen/ his portrait of the model /hänen tekemänsä muotokuva mallista och/ ja/and mitt verk/minun tekemäni/my work under/alla/below.


1 kommentar:

  1. För mig var det en spännande upplevelse, vad resultatet blev, tja bättre kunde det vara förstås! Men bra ändå att alls få något till pappers! Och dessutom få träffa de kunniga professionella gästerna och byta några ord med:)

    SvaraRadera